Livet suger..

.. ibland för oss alla.
 Lite mer vissa tillfällen i livet och ibland lite mindre men det är lika för oss alla. 


Vadan nu denna djupa inledning på dagens inlägg, undrar ni kanske nu? Jo jag fick mig en tankeställare när det var en som uttryckte sig på min sida att jag hade sådan energi. 
Hen hade varit inne på min blogg och kikat på mitt inlägg som jag gjorde för någon dag sedan. Ni vet det där inlägget med månadens bild/er från gångrabatten. Om ni inte vet så kan ni kika här ;)

Det är inte konstigt att hen tror att jag är fylld med energi och jag tror inte att hen är ensam om att tror det när man läser på bloggen, kikar in på Insta kontot osv. Det är så att till och med jag tror att jag är full av energi när jag kikar in där trots att jag vet att det inte är så..
Sanningen är att utan min underbara man så skulle det inte bli mycket gjort här hemma. Vare sig utomhus eller inne. Han är min klippa.

Jag har valt att inte skriva så mycket om mina krämpor. Ett medvetet val för här på bloggen vill jag ha en "fri zon" från trötthet och smärta. Jag vill "glömma" för en stund. Jag vill suga åt mig av er energin som jag får från era kommentarer och era bloggar, bilder m.m. De ger mig så mycket.

Jag har tur att vår trädgård är"förlåtande". Har jag inte möjlighet att pyssla så mycket där ute så sköter den sig rätt så bra själv. Jag har planerat det så under tiden som vi har gjort den så egentligen är det ingen tur ;)
 Har planterar tätt så inget ogräs har chans att komma upp under högsäsong. Betongringar som jag odlar jordgubbar och annat i håller i all evighet. Gräsmattan försvinner en bit av år efter år och ersätts med grus och rabatter, Ja det gör det hela så mycket mer lätt skött.
Samt att vi brukar bjuda in ett par på våren som hjälper oss att "våra" här hemma i utbytte av mat och go dricka. Då bland annat beskärs träd och ogräset ryker all världens väg och vi har det mycket trevligt ihop. En perfekt start på trädgårds året.

Avslutar dagen "djupa" inlägg med att tacka er för att ni har valt att följa mitt trädgårds liv och att ni fortsätter trots mitt "avslöjande" här idag :)

Ha det bäst!







Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.