Bjud inte in döden med Ljung..



Hur kan man låta bli att köpa Ljung när man ser deras underbara, färgglada spiror? Inte jag i alla fall.


 Jag har tömt en del krukor på sommarblommor och nu är det dags att fylla dem igen men med Höstblommor. Blomsterbutikerna dignar av Ljung i olika färger. Vissa har de till och med färgat i , för mig helt onaturliga färger. De hoppar jag över.
I min korg hamnade vit, rosa och lila Ljung samt några prydnadskål.


Skrock finns det om mycket och självklart så finns det även kring Ljungen. Man ska inte ta in Ljungen inomhus. Då bjuder man in döden..
Jag har inte haft tanken på att ha Ljungen inomhus men kanske på den inglasade altanen, på bordet... Tror ni att det i detta sammanhang räknas som inomhus...?

Jag är inte speciellt skrockfull men varför utmana ödet..


Ljungen som jag har köpt hittills ska hur eller hur få husera utomhus.
Börjar ed krukan som står på Solsidan.



Fyller den med Ljung och prydnadskål och så får en av mina Alunrot flytta dit för att fylla ut.
Jag har fallit pladask för Alunrötter. De finns i så många olika färger och mönster. Jag köper på mig så fort jag får möjlighet. Den här som heter "Plum pudding" köpte jag när vi var på Öppen trädgård hos EN JAPANSK MEDELHAVSDRÖM. Hon har också fallit för denna underbara växt :)

En kruka är klar nu har jag ett par till som ska planteras innan vi ska bege oss över bron på Ölands skördefest.

Ha det bäst!

Kommentarer