Äntligen så är tiden här för att förbereda utomhus sängen för årets sommar säsong. De gamla soffkuddarna som har  legat i en hög på altanen under vintern kan äntligen tas ut där ifrån.

Avdamning och ett nytt lager impregnering behövs innan de hamnar i sängen. Det ger ett skydd i fall det skulle komma ett duggregn. Skulle det däremot regna mer än så, så har vi en presenning som åker på. Inte så snyggt kanske men jag har ingen lust att bära kuddar, madrass m.m. ut och in så fort det kommer en skur.  












Rosor, kattmynta, Aklejor m.m. har redan vuxit upp så pass att man är gömd när man ligger här i sängen. När sedan vildvinet tar fart och slingrar sig över pergolan så kommer det ännu mer ombonat. Men räcker det? Nä jag tror att en av mina uppdrivna Klockrankor också ska få hamna här . Jag har en vit variant som jag tror kommer bli toppen. Vad tror ni?


Ha det bäst!





Kommentarer