Perukbuske (Cotinus coggygria 'Royal purple')







Växtplats i vår trädgård: BLOMSTER ÖN
Läge: 
Sol till halvskugga / medelfuktigt
Vatten: 
Medel
Zon:1 - 2
Höjd: 150 - 200 cm
Blomfärg:  
Bladfärg: Röd
Doft:
Blomningstid:Juli.
Skördetid:
Vintergrön: Nej.
Gödning: Trädgårdsgödsel , typ Algomin
Växtsätt: Upprätt och buskigt.
Beskärningstid: JAS.perioden (Juli-September)
Beskärningssätt: Klipp bort skadade och korsade och inåt växande grenar.
Jord: Näringsrik,mullrik, väldränerad och kalkrik jord.

Övrigt:




Ha det bäst !

Kommentarer

  1. Så vackra blad! Jag har en i mitt stenparti. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Perukbusken är fin.Jag hade en sådan i kruka som fick övervintra i potatiskällaren tills den blev för stor. Jag provade övervintra den i växthuset, men en vinter i Norrbotten blev mer än vad den rödbladiga perukbusken klarade.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åhh så fin! Vilken härlig färg!
    Ha den fortsatt skön helg...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.