Semester och Sköna ting

När jag har semester så finns det några smultronställen som jag verkligen vill besöka. Jag har tidigare berättat om Öland . Nu ska ni får följa med till Kristianopel.



Kristianopel ligger på ostkusten, Blekinge. Inte heller så långt ifrån där jag bor (norr om Kalmar). Under 1600-talet var det en av Nordens renässansstad. Det finns en mur runt om som förr agerade som skydd mot fienderna medans den nu skyddar oss besökare från vinden från Östersjön.

Innanför muren ligger nu en helt ok camping.






I hamnen finns det möjlighet att äta gott på ett par ställen. Vi brukar ta en gofika på CAFE´SÖTT OCH SALT när vi är här.




Straxt innan café´t finns butiken SKÖNA TING. Ett mycket passande namn. Här hade jag kunnat gå loss ordentligt. Gillar ni den romantiska, lite shabby stilen så är detta stället för er.


Jag fick med mig en påse hem och den kändes lyxig. den följde konceptet som hela butiken har. Påsen hade till och med det där "lilla extra". Inte mycket kan man tycka men en "rosett" kring handtaget och ett visitkort gjorde att det kändes mer gediget, arbetat, genomtänkt. Jag gillar det!



Vad var det nu i påsen? Jo en kruka med ett sött rosmönster och ett litet matchande hjärta. Det är inget jag skulle kunna ha fullt av i huset men någon sådan lite här och var fungerar för mig.

Ha det bäst!

♥️

PS. Jag har skrivit om tidigare besök i Kristianopel och om det kan läsa om HÄR DS


Kommentarer