Kristianopel




Idag blev det en dagstur till Kristianopel. En liten by som ligger i Blekinges nordostliga hörn. Höst, Vinter, Vår så är det en sömnig by men den vaknar upp till Sommaren. Det är många turister som åker hit.

Idag var det en gråmulen dag så det var inte så mycket folk som hade hittat hit. I morgon lär det bli desto mer eftersom då skulle det va lite loppis och dylikt i hamnen.


Om/när ni åker hit så kan jag varmt rekommendera er att luncha/fika på Café sött & salt som ligger nere i hamnen. De har stora, goda räksmörgåsar, bullar, pajer kaffe m.m. :)


Som ni ser så blåste det en del idag. Det stoppade oss inte att gå på ringmuren som finns där. 



Innanför muren ligger campingen i lä. Utanför den så är det vackra vyer.


Badplatsen som också ligger utanför muren, var idag folktom. Vi undrade först varför eftersom det var varmt men när vi såg algerna så förstod vi..


Det finns en liten mysig inredningsbutik inne i byn. Den heter Sköna ting. Ett passande namn eftersom hela affären är fylld med sköna ting. Jag visade U om ev födelsedagspresenter till mig. Ifall han har svårt att komma på något ;)




Byn är inte stor men väldigt mysig. Jag gillar att strosa runt där en stund. Kroppen fylls av ett lugn. 
Kristianopel är en liten idyll som jag vill åka till igen och igen och igen..

Blir ni sugna på att veta mer om Kristianopel så kan ni gå in på deras hemsida.

Ha det bäst!




Kommentarer