Förberedelser och total kaos


Har varit ute i växthuset och hämtat mina små drivhus. Har ett "par" frö påsar som ska sås nu. Så nu är drivhusen diskade och står på tork i badkaret. Ska plocka in jorden från altanen så inte fröna får en köldchock när jag börjar peta ned dem. Är jag sjysst mot dem som kanske de är sjyssta tillbaka. Vad tror ni?


Förra året var ett år som jag knappt tillbringade i växthuset  och det syntes nu när jag var där ute. ..



Jag var där ute på vårkanten och skolade om mina plantor och tydligen så lämnade jag det så som det var ända tills nu...


Hittade till och med några oöppnade påsar med Oxalis i... Sorgligt men jag vet att energin inte fanns och att växthuset mer eller mindre håller på att falla ihop och det gör inte saken bättre.

Kaoset där ute måste jag bestämma mig att ta tag i men inte nu. Nu ska det sås och de sådderna får stå här inne så länge som de får plats.


Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Känner igen det där...och ändå är det bästa platsen i världen :) Näe i år ska jag verkligen vara där ute mycket...glädje! Ha en skön lördag nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enkelt hemma hos mig17 februari 2018 kl. 15:01

      Jag hoppas få till växthuset till den bästa platsen i världen. Har lite och fixa innan det blir så :)
      Kram

      Radera
  2. Det är en konst i sig att bara låta det vara och ta det i den takt man känner att man orkar och klarar av. Härligt för mig att få se att det kan se ut så även hos andra. ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enkelt hemma hos mig17 februari 2018 kl. 15:02

      Till slut så måste man bara erkänna att man får ta en sak i taget. Världen går ju trots allt inte under trots att det är kaos i växthuset (och på andra ställen) :)

      Radera
    2. Det är ju lite drygt nu. Man vill så mycket men sticker man ut näsan så fryser den till is. Tålamod!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.