Torka tvätt utomhus

 Kommer ni ihåg "projekt baksidan"? Om inte så kan ni kika in HÄR men innan ni går in där så kan jag dra en kortfattad version.

Gräsremsan som var där tog vi bort något år tidigare innan projekt baksidan drog igång 2015 .
Vi lade då dit trampstenar och planterade Silverarv där emellan. Jag såg framför mig hur jag skulle gå barfota i ett silvergrått hav av mjuk Silverarv.
Det blev inte så som jag hade tänkt. Ogräs tog över och det blev inte alls ok.
Oktober 2015 tog vi tag i denna baksida och redan då nämnde jag i blogg inlägget om en torkställning...


Torkställning som jag hade en tanke om då, Oktober 2015 är äntligen på plats!.


Vi köpte konsoler på IKEA
Först hade vi tänkt köpa de som är gjorda i trä men de fick ligga kvar på hyllan . Smide konsolerna kändes mer som "vi":)





Det höll på att bli verkligt tidigare med en torkställning men U gick bet när han skulle gräva ned spetten.
Vart han en försökte så sa det "klong". Sten och åter sten.
Vi fick därför klura på en annan lösning.
En ställning som står stabilt med längre reglar i botten gör att den kommer inte gå någonstans. Vi hoppas på det i alla fall.
Nu syns reglarna men det ska komma grus över och vid sidan om den foten som står närmst i bild, ska det planteras en Lavendel har jag tänkt mig. Vad tror ni om det? :)

I morgon Lördag så arbetar jag min sista dag innan jag går på semester. Det känns så skönt att min fem veckors ledighet snart är här.

Jag önskar er en riktigt skön helg.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Hej kul med tvättställningen! Snygg den blev. Nu gav du mig en ide, jag har ofta funderat på var jag ska torka min tvätt. Jag har nyss röjt på baksidan så nu finns det ju plats där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Kul att kunna inspirera :)
      Ha en fortsatt skön kväll

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.