Månadens bilder: December 2016

Idag får ni årets sista uppdatering på vår rabatt "Genvägen".
Cirkeln är sluten. 
Om ni vill få en återblick så kan ni klicka in er på denna LÄNK


5:e November 

För en månad sedan så var det ännu grönt med olika toner av gult och brunt. trädgården kändes rätt så trist...

3:e December

Idag däremot så har det kommit ett tunt lager snö och minusgraderna har gett växterna ett frostigt uttryck. 
Så mycket vackrare nu än för en månad sedan.

När vi gjorde rabatten så tänkte jag mig att den skulle vara fin året runt. Från våren med Krokusar till December med växternas konturer som till exempel gräsets ax.




När jag ser tillbaka på året med denna rabatt så känner jag att jag har lyckats rätt så bra. Jag känner mig nöjd :)


Nu ligger lökarna i vila under Silverarvets grågröna matta och..
     

.. Julrosen `Double Ellen´verkar också gett upp. Hon har blommat sedan Augusti så jag kan förstå att hon är trött.


 Jag vet inte om jag kommer göra något liknande nästa år. Följa en rabatt i vår trädgård under ett år.
Allt beror på hur jag känner att jag hinner. Vi får se hur det blir.

Ha det bäst!





Kommentarer

  1. Ja visst är det kul att se hur en rabatt ändras under ett år...alla årstider och alla blommor...fina bilder du bjuder på! Som vanligt!
    Kram till dig denna lördag!
    Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.