Semester del 2


Här, straxt intill sjön vid Näsviken bor min bror och hans fru. Hur vackert som helst. En by som man inte kan säga sover. Nä här byggs det för bland annat dagis och husen runt omkring renoveras. En levande by, helt klart.



Även Hudiksvall förnyas. Nere vid hamnen har de byggt nya hus i en gammal stil men ändå mer modernt. Parkeringshuset som ligger höger om dessa har tydligen fått en hel del kritik men vi tyckte att det var snyggt. Så pass snyggt så vi missade att fota det tyvärr :)




Annars så var Hudiksvall sig likt .



En av dagarna så åkte vi en "liten" runda. Vi var först på en handelsträdgård som heter ROSEHILLS. Inte så stor men ändå inspirerande trots lågsäsong. Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi.


Nästa stopp blev på Ljustorget i Ljusdal . Här fanns det ljus i alla olika sorters modeller. Det var så mycket så det tog ett tag för ögonen att vänja sig.
Jag köpte två stycken flyt ljus som var näckros formade och jag fick både muntlig och skriftlig beskrivning hur jag skulle hantera dem på bästa sätt.


Sista stoppet på denna tur blev på Majas Cafe & presenter i Rengsjö  . Först man ser är ett mysigt café och eftersom hungern rev i våra magar så började vi med att köpa något att äta.
Vi gick upp på ovanvåningen och satte oss och åt, mitt i inredningsbutiken. Det var väldigt mysigt och jag trodde att det jag såg var det som var men "icke sa Nicke"...

Efter vi hade ätit upp så visade det sig att affären tog liksom aldrig slut. Det var rum efter rum fyllda med inredning. Upp och ned för trappor, fram och tillbaka. Jag var helt vilse när jag kom ut där ifrån men oj vad mycket saker!

Gick jag tomhänt där ifrån? Nä, en Morris bricka (älskar brickor) och glas underlägg i samma mönster fick följa med hem :)





Väl hemma igen hos min bror så blev det en hel del gos med dessa sötnosar. Så keliga! Ännu en lyckad dag upp i norr .

Innan vi vände hemåt så åkte vi ännu en bit upp i landet. Vart? Ja, det får ni se i nästa inlägg.

Ha det bäst!





Kommentarer