Böcker Augusti 2023

 


Titel: Markoolio, mörkret och den rosa bubblan

Författare: Marko Lehtosalo, Gustav Gelin

Uppläsare: Marko Lehtosalo 

2018 så kunde vi för första gången höra Marko berätta om sin stökiga uppväxt i sommarpratarna. När jag hörde den så blev jag berörd. Väldigt berörd faktiskt eftersom jag kände en igen mig till stor del från min uppväxt där det fanns psykisk ohälsa och missbruk. Det var inte alls på samma vis som för Marko men jag kunde känna känslorna som jag kände då , nu när jag hör på denna bok där han fördjupar sig i sin uppväxt.,

Denna biografi hade inte varit densamma om inte Marko själv hade läst den. Jag tror att boken hade känts "platt" utan Markos röst. Nu fick den ett djup som berörde

Betyg: 4/5



Titel: Nya gäster på Hedgehog Hollow

Författare: Jessica Redland

Uppläsare: Charlotta Jonsson

Del 2 i serien om de som bor på Hedgehog Hollow. En sk. feelgood men den är lite för "puttinutti" för mig. Ibland blev jag till med så trött på den att jag ville sluta läsa men så ville jag ändå se vad som händer Samantha och hennes igelkottar på räddnings centret som hon har startat. 

Det är en bok med relationer (vissa som jag tycker är lite "allt för bra"), kärlek och igelkottar. Jag kan inte känna igen mig i Sam förutom att vi båda är djur älskare. Det finns en del till och ännu en är på gång och jag känner att jag vill fortsätta hennes liv trots att det är; alldeles , alldeles underbart.. 

För att jag ska kunna lyssna på de andra  så måste jag ta en annan slag bok emellan. En  med spänning och mystik :)

Betyg: 3/5 Uppläsningen: 2/5


Två blev antalet denna månad. Har ni läst någon bok som ni vill rekommendera? Jag tar gärna emot tips :)


Ha det bäst!

Kommentarer