Flytta..??


"Ni kommer väl aldrig flytta här ifrån ?" Det är en kommentar som jag får ibland när vi har besök här hemma. De tänker att det är så fint och att vi har lagt ned så mycket arbeta i trädgården så det kan vi ju aldrig lämna. Eller kan vi det?

     

Mitt svar på den fråga brukar få personen som har ställt den att tappa hakan. Mitt svar är nämligen ; "Så klart att  jag kan det och kommer göra det också"


Inte just nu men den dagen som jag känner att jag/vi inte kan hålla trädgården i det skick som jag/vi önskar så är det inte rätt mot någon att bo kvar bara därför att.

Jag har redan börjat planera hur min framtida balkong kommer se ut när vi väl bor i lägenhet. Ja en balkong är ett måste och helst en inglasad.

Jag och U satt för någon kväll sedan och fantiserade vart vi skulle vilja bo och hur. Närmre stan vill vi och helst inglasad balkong så klart. Närhet till grönområde är önskvärt. Får vi även nära till vatten så är det ännu ett plus. 
Rottingfåtöljer , olivträd andra medelhavs växter i krukor vill vi ha. En lite balja med vatten som porlar vore också trevligt...

I nästa andetag började vi prata om att vi vill göra om ute köket, måla om huset, murar fler odling bäddar, sittplatser.. Ja ni hör! Vi är inte på väg att flytta än på ett tag men när vi väl behöver det så är vi mentalt redo :)

                             Ha det bäst!



Kommentarer