Vad kan hända i trädgården på fyra dagar?

Svaret är massvis!


Vi har varit iväg på Sweden rock i fyra dagar och det första jag gjorde när jag kom hem (efter att har skrubbat mig ren i duschen) var att gå ut i trädgården och wow vad förvånad jag blev!

Det har växt trots frånvaro av regn. Vår sons tjej och min pappa har varit här och sett till hus och katter men de har bara vattnat krukorna. Resten av trädgården har fått vara och ändå denna frodighet.

Pionen `Festiva Maxima´ är nu i full blom och några av dess tunga blommor har gett vika. Får knipsa av dem och sätta dem i vas. De är så vackra och så doftar de gott. En mycket trevlig kombination.



Rhodendron är näst intill öveblommad medans Honungslöken är precis i startgropen.


Snart fälls de rosa klockorna ut i ett paraply liknande utseende.



Blodnävan, den underbaraste marktäckaren (?) har också börjat blomma med sina vita blommor.


Häcken runt den upphöjda dammen har fluffat till sig och det Japanska blodgräset vid den andra dammen har börjat  få sina röda toner på bladen.


Aklejrutans blommor svävar en bit upp i luften. Lagom i ansiktshöjd så de är lätta att studera på nära håll.



Sedan så har även Dahliorna börjat slå ut. Jag vet inte om denna skönhet heter ´Mary Evelyn` men jag tror det. Har varit lika bra på att spara etiketterna i år som tidigare år (ironisk).

Det här var lite vad som har hänt under vår frånvaro. Har inte hunnit kika över allt än mellan tvättarna så jag lär upptäcka än mer. det är en skön tid som vi är inne i nu om än torr.

Bloggen har också varit inne i en torrperiod men jag hoppas ta upp den igen och gör således en omstart i dag. 
Sociala medier är bra men ibland så vill jag berätta mer och då känner jag att detta forum lämpar sig bättre för det så jag ska försöka få till en kombo. 


Ha det bäst!







Kommentarer