Böcker, böcker..

Jag lyssnar på ljudböcker när jag är ute i trädgården och rensar ogräs, tvättar, städar... Ljudböcker är ett riktigt bra påhitt. Eller hur ?


Här ovan ser ni de böcker som jag har lyssnat på fram till nu, sedan årets början. Oftast är det deckare som jag lyssnar på men jag har blivit duktigare på att få in andra genre. 
Jag har några författare som jag kommer tillbaka till regelbundet och så får jag ibland till mig tips på nya som jag hakar på. Moa Herngren hade jag till exempel inte läst något av innan men efter ett tips om hennes bok Skilsmässan så ville jag läsa fler av henne. Så när jag fick syn på Svärmodern .. Ja då blev det den som fick bli min följeslagare ett tag :)

Sofia Rutbäck Erikssons (mys) deckarserie om ett gäng härliga människor som bor i  Arvidsträsk. 
Fredde Granberg är uppläsare och han gör det så bra! Han sätter rösterna till de olika karaktärerna så bra att jag kan se dem framför mig och han får mig att vilja träffa dem här och nu :)
Den här serien består än så länge av tre böcker men en fjärde är på G och den längtar jag efter att få höra på.

"Mamma kommer du glömma oss nu" av Sofia Edgren och Ulrika Harmsen är en sann historia om hur Ulrika drabbas av Alzheimer när hon är straxt efter 40 år med man och barn. Hon berättar hur hon upplever förändringarna och hur hon planerar för framtiden när hon inte längre kan bo hemma hos sin familj. En jobbig bok att läsa men så viktig.




Just nu så har jag denna bok i öronen. Johanna Mo, Darrgräset. det är fjärde boken i serien Ölands brotten. Marie Richardsson är uppläsare.
Dessa böcker utspelar sig på min hemmaplan, runt Kalmar och Öland. Vilket gör det lite roligare att lyssna på. Det är en deckarserie som handlar om att leva i skuggan av ett brott. 


Har ni några favoritböcker/författare? Berätta gärna .

Ha det bäst!




Kommentarer