Onödigt? Kanske det, men det struntar jag i.


Jag har tidigare berättat om mina växtetiketter. Jag skriver ut dem , laminerar för att sedan klippa ut dem.


Onödigt kanske man kan tycka ,men det tycker inte jag. För mig är det rogivande . Vilken tur att man får göra precis som man vill, eller hur? Har ni någon favorit i växtetikett djungeln som ni använder?


Idag experimenterade jag lite med mina etiketter. Jag gjorde dem lite bredare och aningens längre. Jag tänker att de kan vara bra när jag skolar om plantorna. De kan följa med under deras uppväxt och ändå synas. Hur stora det än blir. Det är tanken i alla fall men den tanken hinner säkert ändra sig flera gånger om.

Först ut att prova dem blev idag röd paprika och en annan paprika sort som heter `yellow bell`. Nio stycken plantor står nu i vardagsrummet. Dessa nio var sådda i 2 krukor. det innebär 2 mindre krukor där frösådden står. Det är verkligen ingenting med tanke på att jag har beställt fler fröpåsar fast jag lovade att jag inte skulle. Dessa ska ju också sås och planteras om..

Denna omskolning som jag gjorde idag är bara starten på ett otroligt, planteringskaos som kommer ta fart nu. Önska mig lycka till!


Ha det bäst!

Kommentarer