Nu börjar det !



Nu är vi här igen. Letandes, plockandes, planerandes och ståendes med jord under naglarna igen och  med ett leende över läpparna. Känslan är obeskrivlig eller hur? 

I vanlig fall så brukar det ta ett tag för mig att hitta strilen till PET flaskan men nu visste jag för en gångs skull vart den var. Den som uppfann denna stril var inte dum inte. Den underlättar bevattningen en hel del .



 Det går åt en hel del tråg till att kunna så i . Jag sparar vindruvsaskar, färstråg m.m. som jag drar upp plantorna i . Jag vet att det finns de som sår i äggkartonger/flak men jag upplever att det torkar ut snabbt i dem men det är bara min alldeles egna uppfattning.
Det går egentligen att dra upp frön i det mesta.  Mjölk kartonger, crème fraiche burkar ja som sagt , i nästan allt. Man behöver inte köpa på sig en massa krukor om man inte vill.


I år så kände jag att jag vill jag ha lite mer koll på odlingen så jag har gjort ett Excelark där jag skriver upp vad jag har sått och när jag har satt dem (plus lite till). Jag tänker att jag på så vis kanske kan lära mig något till nästkommande säsong. 

Följande har sått idag:



Som ni ser sådde jag heeela påsen med Palettblad som enligt texten på baksidan innehöll 100 st frön.  Hm, vad tänkte jag nu? Får hoppas att en del inte klarar sig men skulle de göra det så kommer min omgivning bli bombarderade av palettblad när vi ses :D

Övriga sorter som hamnade i jorden idag blev det inte lika många av. Skulle någon inte ta sig så hinner jag så dem en omgång till, tänker jag.



Ha det bäst!







Kommentarer