Ensam i trädgården, en frostig morgon


Jag har inte varit pigg på ett tag. Inget allvarligt, bara en helt vanlig förkylning men den lutade lite mer åt en "mans förkylning" så aningen värre än en vanlig , om ni förstår ;)

Nu är det bara lite hosta och snoffs kvar i näsan och jag känner att energin kommer sakta tillbaka. Med energin så kom suget att fortsätta rensa och slänga här hemma.
Igår kväll började jag så smått uppe i kontoret och fick med mig U också. Vi fick ihop en hel del medans U mumlade att det var lugnare när jag var sjuk :D

Idag vaknade jag upp till en ledig dag och kontorsrensningen kommer fortgå men först blev det en sväng ut i trädgården.
Gräsmattan var vit av frost och kylan bet skönt i kinderna. Det var alldeles vindstilla och jag kunde känna kylan i lungorna när jag andades. Så skönt. Så gott och leva!




Jag var inte ensam där ute. Våra bevingade vänner började så sakta vakna till och små tjattrade i buskarna. De tyckte att det var dags för frukost.

Jag hade koll på att det skulle bli lite kyligt idag så när vi var på JULA så köpte vi en  rejäl Talgkorv. Det följde med ett nät som man kunde stoppa den i men jag är lite "allergisk" mot kombinationen nät och fåglar. Jag har hört så många berättelser om fåglar som har fastnat i dem och blivit av med lemmar...

Så jag gjorde en egen lösning som jag till en början var helt ok. Jag tog bort höljet men lämnade kvar en bit där nätet satt fast och hängde upp korven i det.

Jo men iden var väl helt ok men jag märkte att fåglarna hade lite problem med att hålla sig fast på den så ...




..jag tog bort förpackning och nät och lade det i vår talgbollshållare och allt blev så mycket enklare.



Så nu flygs det fram och tillbaka och jag älskar att sitta och titta på dem men nu är det slut tittat. Nu ska det fortsättas röjas!

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Vilka mysiga bilder, det är så vackert med frost! Hos mig låg det ett tunt snötäcke imorse, men det regnade snabbt bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Vad mysigt med snö även att det bara var lite. Jag blev glad över frosten som vi fick men den försvann kvickt.

      Ha det bäst!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.