Rosa drömmar


Jag sitter och försöker sammanfatta årets frösådd.

Vad ska jag inte så nästa år och vad bara måste jag så?

Tomater är en växt  som jag inte tänker dra upp själv från frö nästa år men kommer såklart köpa mig ett par plantor. Varför inte dra upp dem själv tänker ni säkert.

Mitt problem är att jag har svårt att låta bli och så hela påsen och då blir det lite "för bra" men det är vad jag känner just nu. 
Till våren sitter jag kanske i en tomat djungel eftersom jag inte har kunnat låta bli att köpa på mig ett antal fröpåsar. Vi får se men jag ska göra mitt bästa för att låta bli. Önska mig lycka till;)


Något som jag  där emot bara måste så är denna underbara Zinnia. Visst är den underbar?! Och den matchar perfekt med vår Doris som står på bryggan vid dammen och spanar.



Den var lätt att dra upp från frön och lätthanterlig över lag. Blommorna är underbara och de blommar länge.

Så det är en solklar "måste-så-igen" -blomma. Har ni några sådan som ni drar upp år efter år? Berätta gärna.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Zinnia är fantastiska sommarblommor och din sort var vacker. I år misslyckades mina sådder tyvärr... Jag sår fortfarande tomater för jag vill ha andra sorter än de jag hittar plantor av. Men jag kör en hård regim när jag sår max 4 frön och 6 av mina favoriter. Sen klarar sig 2-3 av varje sort :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.