Det var ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Är där emot mer aktiv på Instagram. Lättare på något vis att bara "slänga in " ett inlägg där.

Ni som följer mig där har sett att vi hade en liten Vårning i år också. Vi fick jätte mycket hjälp med trädgården.

Träd klipptes, rabatter rensades och en häck planterades mitt på gräsmattan där vi hade rabatten som vi kallade för genvägen. Genvägen är borta och häcken som vi satte då för några veckor sedan kommer flyttas..

Ja jag blir också trött på mig själv när det poppar upp nya ideer heeela tiden men i slutänden brukar det bli bra :)

Vad vi gör nu är att det ska bli en upphöjd vattenspegel med inte så mycket omkring sig. Låter det solklart? Jag kommer berätta mer här i bloggen vad som händer efter hand och har ni Insta eller Facebook så kan ni se där vad som sker .


Idag har jag stått på altanen och planterat om Pelargoner och 24 st (!)solrosplantor. Pelargonerna vet jag vart jag ska ha (i krukor) men vad alla solrosor ska få plats... 


Ja det får lösa sig efterhand vilket det också brukar göra :)


Undertiden som jag har stått och planterat om så har jag börjat lyssna på en ny ljudbok. Denna gången blev det boken Hemma hos Bettan av författaren Eli Åhman Owetz. Uppläsare är Björn Kjellman.

Jag är så glad att jag kan lyssna på ljudböcker igen och komma ihåg vad jag har hört ett bra tag efteråt. Så var det inte under många år för mig. Så tacksam för att det har vänt.

Brukar ni lysna på ljudböcker när ni lullar runt hemma i hemmet/trädgården? Har ni någon bok som ni vill rekommendera? Jag tar tacksamt emot tips!


Ha det bäst!


 



Kommentarer

  1. För mig är det lite tvärtom... ..sen instagram, FB egentligen, tog bort möjligheten att enkelt dela bilder från datorn till instagram så tycker jag det blev knöligt. De flesta bilder jag tar är med systemkamera och då får jag ladda upp dem nånstans, ladda ner dem till telefonen och sen till insta... Vet inte om dem tänkte igenom det riktigt.. Det är ju många som vill dela mer kvalitativa bilder.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå vad du menar. Innan jag skaffade min nya kamera (som har trådlös uppkoppling) så tyckte jag som du, att det var lättare. Nu med min nya så kan jag föra över bilderna hur lätt som helst till mobilen och redigera dem där för att sedan lägga ut dem.

      Önskar dig en fortsatt go helg!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.