Bilar, kramar och blommor

I onsdags sa min kropp ifrån, Jag fick ett kraftigt blodtrycksfall som höll i sig länge. Riktigt obehagligt var det och det var en påminnelse från min kropp att nu är det dags att sakta ned lite.
Det sker förändringar på jobbet just nu smått som stort som ökar på stressnivån hos mig fast att jag knappt har märkt det. Jag har liksom bara kört på. Sedan så är jag urusel på att dricka vätska så en kombo av detta gjorde att det blev för mycket. 

Innan detta hände så hade vi bestämt att vi skulle bege oss till Helsingborg för att byta bil som på fredagen och då samtidigt träffa vår älskade dotter med sambo i Malmö.

Det kändes inte solklart att det skulle bli av men det blev av och det är jag så glad över nu i efterhand. Jag behövde ett miljöombyte och  på samma gång varva ned. Vi sa att det fick inte bli någon stress så på vägen ner pausade vi flera gånger. Vi stannade bland annat på Trästället


Trästället är en butik som är 4000 kvm stort och ligger i Skyrup. Deras hemsida är mindre bra men ni kommer till den HÄR. Deras Instagram är så mycket mer inspirerande än den sidan så har ni Insta, gå in där istället.

Här kan man verkligen finna hur mycket fina saker som helst. Smide, porslin, natur material, krukor, spaljéer  m.m. Det tar liksom inte slut. Jag får lite svårt att se allt när det r så mycket så jag gick två varv :)

Är ni i närheten så kan jag rekommendera er att åka dit.

Efter det så åkte vi vidare till Helsingborg där vi bytte in vår gamla trotjänare mot en nyare variant . Det kändes nästa lite sorgligt att lämna vår gamla bil där på gårdsplanen när vi hoppade in i den nyare bilen..


Efter Helsingborg så begav vi oss till Malmö och till dotterns arbete på Entré. Hon arbetar på leklandeet som förövrigt jag önskade hade funnits när våra barn var små. Urläckert ställe!
Vid sidan om är sportsbar och det är där bilderna ovan är ifrån. Här hade jag mer än gärna varit och spelat biljard m.m.
Tyvärr så sätter Covid-19 krokben även för dessa ställen med alla regler/rekommendationer men de följer dem så de kan i alla fall ha öppet men inte i lika stor omfattning.
Jag hoppas så attt vi alla kan hålla ut så vi kan inom kort få en mer normal tillvaro.


På kvällen blev den hemleverans av Pizza och spel. Jag följde traditionen och blev den som förlorade. Lika glad för det var jag för då kunde jag gå och lägga mig först av alla :)



Lördag morgon efter vår "hotell frukost " gick vi ned till "ribban" som är smeknamnet på Ribersborgsstranden. Det var många som var här nere och tränade trots de kalla vindarna. Vi var där nere bara en liten stund innan vi kände att det blev allt för kallt .Så vi gick hemåt och packade bilen för hemfärd


Flyinge plantskola såg jag att den  låg på vägen hem. Vi trodde att vi var på väg till en annan plantskola så vi blev förvånade när vi kom fram hit med Gps:ens hjälp. Förvånade men glada. Tyvärr så var det så kallt så vi var inte så länge på vår nyfunna ställe men när det blir varmare så kommer vi komma hit igen.


 Deras hemsida finner ni HÄR.

Det blev även stopp på Plantriket i Johannishus, deras hemsida finner ni HÄR  och ett stopp på Blekingeplantan och deras hemsida finner ni HÄR.


Vi missade nästan helt och hållet att äta lunch men när vi kom till Brömsebro stannade vi på Blomlöfs rökeri och åt deras goda räksmörgås. Deras hemsida finner ni HÄR :)


Trädpionen här ovan köpte vi på Plantriket. Riktigt fint exemplar och till ett bra pris.


Tvåvånings "fatet" fann jag på loppis och Ranunklarna köpte vi på Blekingeplantan.


U såg dessa vackra blommor när vi tittade på programmet Karl Fredrik på Eklaholm. När han såg dem sa han att att vi skulle ha sådana och då gäller det att passa på att köpa eller hur?

Dahlian som är en Cafe au lait köpte jag på Flyinge.

Det har varit två mycket trevliga dagar fyllda med upplevelse och kramar. Energikrävande kan man tro men jag känner mig mer som #"nollställd" och redo för att fylla på med ny energi men i lagom takt.

Känns extra skönt å veta att jag är ledig till och med till Onsdag och nu har vi ingenting planerat. Precis vad jag behöver!

Ha det bäst!

Kommentarer