Döda kreativiteten....

 

Jag gillar att skapa. Jag gillar att hitta nya användnings områden för saker. Jag gillar att fotografera. Jag gillar att redigera bilder. Jag gillar teknik men jag avskyr, fullkomligt avskyr när tekniken sätter krokben för min kreativitet. Inte bara krokben utan fullkomligt dödar den!



Ledig dag. Tänker; vad skönt. Jag ska passa på att redigera lite bilder och kanske även  hinnaskicka iväg några för framkallning. 

Jag drar igång datorn. Den startar förvånansvärt snabbt. Hm vadan detta..? Ja ja bara och passa på. Jag får igång Lightroom. Redigerar några bilder och får faktiskt iväg dem för framkallning. Går iväg (smått chockad över att det gick så smidigt )en stund, kommer tillbaka och då möts jag av en blå skärm med texten " Uppdatering sker. Stäng inte av datorn. Det kan ta en stund". En stund för mig är kanske 30-40 min men det var inte vad "en stund" betydde idag.. Efter tre timma (ja , timmar!)  så stod det att den var 95% klar. De sista 5 gick rätt så fort och datorn startades om och sedan så var den fullkomligt ur seg.... 

Vad jag än gjorde så tog det ett antal sekunder för lång tid. Trycka ned en tangent och innan det blev något resultat på skärmen för denna nedtryckning., var olidligt plågsamt .

Min avslappnande mysiga lediga dag blev bara fylld med frustration. Nu tänker jag stänga ned f-n skapet och hoppas att den fungerar bättre nästa gång. Om det ens blir en nästa gång..


Ha det bäst!




Kommentarer

  1. Ajaj, INTE roligt :(
    Tyvärr har jag inget klokt tips att dela av mig av men jag hoppas det löser sig och att du snabbt får ordning på datorn igen. Tekniken ska bara fungera!! Det är såå frustrerande när det krånglar. Lycka till! /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det är verkligen inte kul men men .. Peppar, peppar så fungerar det något bättre just nu så jag kan i alla fall gå in och skriva ett inlägg eller två.

      Ha det bäst!
      /Sylvia

      Radera
  2. Håller med, otroligt irriterande när tekniken inte fungerar. Jag missade en hel månad över jul/nyår när jag tänk jobba med hemsidan och webhotellet strulade eller rättare sagt deras samarbetspartner, lägg därtill ouppmärksam support och helgdagar. Så frustrerande.
    Hoppas det löser sig för dig.
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det, otroligt frustrerande! Man vågar liksom inte hoppas på att kunna göra några större grejer för så blir man så besviken. Kan verkligen känna med dig i din frustration. Jag hoppas att det har löst sig nu för dig.

      Ha det bäst!
      /Sylvia

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.