Inventering


Nu är det hög tid att inventera vad som finns i mitt fröskrin.  Behöver jag komplettera med något eller har jag redan det som jag får plats med?

Ja det är min "plats" som avgör mina fröinköp till stor del. Vissa sorter är "måste sorter" så som basilika, sallad, luktärter m.m. De där "vill-ha-bara- för-att" inköpen anpassas efter plats. Har jag någonstans att ha dem när jag har dragit upp dem? 

Jag hittade fler påsar än vad jag trodde att jag skulle finna när jag öppnade upp skrinet.
Solrosor, sommaraster som ska vara I lådan vid garageuppfarten.
Luktärter, Tagetes, sallad, rädisor, vallmo, chili, tomater...Oj oj jag ger mig själv inköpsförbud när det gäller fröer i alla fall.

Första fröna som ska ned i jorden är Chili och tomater. Så nu ska det fixas till etiketter. Jag ska testa att göra egna denna gång. Hur/vad? Ja det får ni se i bloggen framöver.

Ha det bäst!

Kommentarer