Förberedelser

 

Jag är sååå sugen och peta ned de första fröerna men jag hejdar mig lite till. Jag vet ju att om jag börjar för tidigt så är det inte bra. Plantorna har en tendens att dra iväg på höjden allt för fort, trots extra belysning. Jag får vänta ett tag till. Tisdag idag... På Lördag kanske? ;)

Fram till dess kan jag förbered lite. Fröerna är inventerade, jorden köpt men krukor, drivhus och etiketter behöver också checkas över.

Etiketter. Jag har dem liggande lite överallt och jag har testat ett gäng olika. De som har hållit bäst är de i plast som jag har skrivit med blyerts på men nu går de inte att skriva på längre. De är väl använda och nu är det dags för något annat.  Jag tänker att jag ska testa och göra egna i år.

För ett tag sedan skaffade jag mig en lamineringsapparat. Jag har inte använt den så mycket än men det ska det bli ändring på nu. 

Jag gjorde en mycket enkel etikett mall på datorn i Word programmet.


Skrev sedan ut dem...

... och sedan laminerade dem.

Nu var det bara det pyssliga kvar att klippa itu dem men det gick bra. Var lite avkopplande faktiskt.

130 st (ups!) etiketter senare så är jag redo. I helgen petas de första fröerna ned. Så det så! 😊


  Ha det bäst!

    ❤ 

Kommentarer

  1. Bra tips! Till frösådder köper jag etiketter och försöker komma ihåg att samla in dem på hösten. Perenner och annat jag sår får så småningom etiketter i metall med permanent tejp på.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna dela med sig när det "helt plötsligen " händer att man kommer på en bra ide`. Så mycket roligare när man kan dela med sig av dem, eller hur?
      Jag blev nyfiken på dina etiketter i metall som du sätter permanent tejp på. Vart får du tag i de etiketterna och vad är det för någon slags tejp?

      Ha det bäst!

      Radera
  2. Jeg sådde for tidlig i fjor, så i år skal jeg holde litt tilbake. Men det er tidlig påske i år, så da blir det vel tidlig vår også... kanskje jeg ikke skulle vente så lenge med å så...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.