Avslut

 



Året 2020


Covid-19 kom insmygande in i vårt avlånga land.Från början visste ingen riktigt hur farlig den var. Tänk om vi hade vetat då vad vi vet nu...


I början av året vann jag en frötävling. Tomater och paprikor i överflöd. Jag köpte på mig papperskorgar från IKEA i överflöd. De ställdes överallt. Balkongen, altanen,  växthuset..  De stod uppblandade med Chili och sommarblommor. Det är kul att dra upp från frön men denna gång blev det allt för bra.


Öppna trädgårdar gick av stapeln och jag fick chansen att se vad som döljer sig bakom de vita murarna inne i stan som har gäckar mig när jag har åkt förbi.. Så läcker trädgård med så mycket inspiration. Love it!


U blev permiterad. Han tog då tag i det murkna pooldäcket. Nya plankor köptes.  Däcket byggdes ut. Staket sattes upp..Dörrar köptes och poolhuset var ett faktum.

Panelen på garaget byttes och målades vita


Det blev hemester. Inte mig emot men saknade husvagnsturerna till Öland. 


Det var ingen riktig badsommar men jag badade nog minst 4ggr. Rekord:)


Hösten kom och Covid-19 ännu var fortfarande kvar men i något större upplaga. Här i Kalmar var vi länge förskonade men nu började vi se en oroväckande ökning.


Den årliga skördefesten ställdes in på Öland. Så tråkigt men den årliga Höstningen blev däremot av.Vi hade en härlig dag på ön.


Trädgårdssuget här hemma var avslaget men vi fick lite gjort ändå. Vattenstenen flyttades, grind och portal byggdes.

Övriga trädgården fick sköta sig själv.

Köpte mig en ros 'koko loco' som planterades i smultronstället rabatt. Jag hoppas att jag får se den blomma till sommaren.


Vid Lucia kom Covid-19 hem till oss.Inte knackade den på dörren. Nä den bara klev in och tog för sig. U bekräftades vara smittad.Jag vet inte men det kan vara så att jag smittade honom men jag är osäker. Hur eller hur så blev det mer som en kraftig förkylning med hosta och lite feber. Inte värre än så som tur var. Oron för att vi skulle ha smittat sonen och min pappa  som både hade fyllt år och firats (pappa på avstånd på trappen) gnagde men det blev inget som tur vad.

U piggnade till och barnen kom hem över jul. U är nästan helt ok och jag dras bara med en täppt näsa.


Året avslutas med födelsedag. U fyller år men det kommer bli ett lugnt firande. Vi hoppas kunna ta igen det i sommar i stället.  


Nu kan vi snart dra ett streck över 2020 och välkomna 2021. Jag hoppas att 2021 blir ett super duper år!


Ha det bäst!

Kommentarer