Vattenliv i trädgården

Hur har ni det i er trädgård? Har ni något vattenliv?


Vi börjar få en hel del vatten i vår trädgård. Vi har dammen med fiskar som får besök av olika djur. Vi har vatten hålen som vi tvåbeningar gillar och då tänker jag på poolen och bubbelbaljan,
Vi har en bytta med vatten som är utrustad med en liten fontän och rökmaskin. Sedan har vi fågelbad och ett otal vatten barer som insekter sitter och dricker ur.
Vi har även en sten som det kommer vatten ur när den fungerar..

Jag vet inte riktigt när pumpen till stenen gick sönder men det rör sig minst om ett år eller två. Vi har liksom inte fått "tummen ur" att ta tag i det där men nu när vi har gjort i ordning vid ingången så kände vi att det var dags.

Själva stenen köpte vi för mååånga år sedan på Vattenliv när de hade en fysisk butik här i Kalmar.Nu har de internetbutik men vi som bor nära kan hämta varorna på lagret när de är paketerade. 
Så nu när vi väl hade bestämt oss att få fart på stenen igen så var det bara att klicka in sig på vattenliv.se och klicka hem pumpen.

Det gick på ett kick så varför väntade vi så länge? Galet.



Dagen efter fick vi ett meddelande att vi kunde hämta den på deras lager så det gjorde vi.


När vi kom hem så vältes stenen (en tung pjäs kan jag säga) och till slut lyckades vi få dit både pumpen och en liten lampa.
Tadaa!! Nu både porlar och lyser det fint vid vår ytterdörr igen. 

Nu ska jag se vad mer vi har "glömt bort" att fixa till. Jag misstänker att det finns en del :)

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Så duktiga ni är och så fint ni har det i trädgården med många sköna vattenhål. Och så härligt med en pool. Ha en fin augustihelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men i år har vi verkligen inte engagerat oss så mycket i trädgården som vi brukar. Hoppas att vi kan ta igen det nu i höst och till nästa år.
      Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.