Tre veckor



Än så länge så står Tulpanerna i rabatten. Lite tilltuffsade men de står där, raka i ryggen trots motgångar i form av regn och blåst.

Lite så känner jag mig nu, tilltuffsad. I bland är livet lite mer "annorlunda" än vanligt. Lite mer av utmaningar,som man måste  ta sig igenom. Det har varit "annorlunda" ett tag nu för mig så energinivån är inte hög. 

Jag har suttit i den berömda väggen för många år sedan så jag vet när jag måste prioritera  bort saker för att orka. 


Trädgården ger mig energi och vårt bygge vid poolen. Pool däcket var i så dåligt skick så vi passade på att göra om hela området ordentligt.
Däcket är inte helt klart ännu men det är på god väg. U gör det mesta av jobbet. Jag är lite mer "service " personal. Jag längtar brädor, ger tips, ger dryck och uppmuntrande kommentarer. Vad gjorde jag utan världens bästa U?




En pergola för Blåregnet har kommit upp och dörrar in till snicken som vi nu får döpa om.

Staket/vindskydd har satts upp. Gjorde det med två olika storlekar på tunnorna. Nästa år kommer de att följas in med olja i nyansen Kilsbergen.


Det är en nyans som vi använder på det mesta i trädgården. Uteköket, stolpar, planteringslådor m.m har fått denna färg.
Oljningen kommer ligga på mig att göra och det gör jag så gärna men dessa får vänta till nästa. 
Vilket är helt ok jag har annat som ska oljas in så jag har att göra.
Jag tar det efter hand och om jag inte hinner det nu så har jag semester om tre veckor och då har jag tid.

Vi är "hemma råttor" så vi lider inte av att hemestra.  Det är snarare det vi gör varje år. Vi gillar att lilla runt hemma och göra lite projekt när vi känner för det.
Någon tur brukar det förståss bli med husvagnen men annars så är hemma bäst!

Ha det bäst!

 

Kommentarer

  1. Ja att vila är en underskattad syssla...bra att du tar hand om dig o lyssnar på kroppen!
    Hemestra är väl ändå det bästa :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.