Paketöppning




Igår hämtade jag ut ett paket vars innehåll inte faller min U i smaken men min förhoppning är att han ska ändra sig. Det har han ju gjort angående trädgårdsarbete så varför inte om...


...Pelargoner?
Jag råkade se ett erbjudande från  odla.nu om Pelargoner och det blev att jag klickade hem tre sorter.


Rosenknopps pelargon`Appelblossom´, Tulpanblommande pelargon `Emma´ och Hängpelargon `Toscana Decora Stellena´. 


De levererades i gröna plastlådor och såg .. tilltufsade men ändå i ok skick. Jag har skickat efter sticklingar förr från Odla och har inte haft några problem så dessa kommer säkert växa till sig och bli fina.


Av varje sort var det tre sticklingar. I vanliga fall brukar jag plantera dem en och en men den här gången får varje sort varsin kruka i stället. Skulle det bli "för bra" så får jag bara plantera om dem tänker jag.

Så det här var min paketöppning. I morgon kommer det också öppnas paket men då av dottern. Hon fyller 20 år och vill komma och fira den hos oss. Så underbart!
Hoppas vi får en dag med uppehåll och lite värme så  vi kan sitta ute och njuta.


Ha det bäst!


Kommentarer