Rabatten vid poolen har de senaste åren förändrats. Från att vara en planerad rabatt (som  med tiden blev allt för vildvuxen) till att det blev en låda med olika sorters gräs uti.

Lådan som U byggde gav den där ombonade känsla som jag var ute efter. Helt plötsligen kändes det mysig att ligga där och sola men med lådan följde ett annat dilemma.
Bakom lådan blev det nämligen lite rabatt kvar med öppen jord och öppen jord vet vi vad det innebär. Ogräs. Och ogräs vill jag ha så lite som möjligt. Lättskött trädgård är min melodi.



Redan förra året kom jag på en lösning på detta dilemma. Grus.
Grus är alltid snyggt. Det håller ogräset borta (inte helt men mestadels), det gör platsen ljusare, gör att det känns större och det framhäver växter, stubbar , piff m.m.


När vi  för några helger sedan hade årets Vårning så hade vi med på listan att det skulle grävas bort jord där. Förbereda för att vi vid ett senare tillfälle snabbt skulle kunna köra dit gruset.
Den hjälpen fick vi och nu i veckan gjorde vi det sista. 

Jag fixade med markduken och U körde grus. Grus ger ett snabbt resultat så det tog fyra kärror så var det klart och snyggt blev det också :)

Nu ska bara det där "piffet" fixas till och någon slags belysning men vi tar det efterhand. Vi har ju hela sommaren på oss.



Ha det bäst!

🖤




Kommentarer