I ett hörn i trädgården hittade jag två fula, bruna plasturnor.Jag har inte en aning om vart jag har fått dem ifrån men där låg dem , i ett hörn. Jag är ytterst tveksam till att jag har köpt dem, eller..?

Hur eller hur så  slänger jag ogärna saker innan jag har klurat  ordentligt på om de går att göra om eller använda på något annat sätt. Återanvändning ligger mig varmt om hjärtat som ni vet.

Vad gör man då med två mindre fina plasturnor?
Jo man åker  till Biltema för att köpa en sprayburk med mattsvart färg.Krukor kan man  liksom inte få för många av och de blir ursnygga där vid trappen ned till baksidan . Det är bara färgen som är knas.


Två målningar senare så blev krukorna som nya. Jag hade två  Idegransplantor ståendes i ett par krukor och de har nu fått flytta hit i stället. Jag gillar tanken på att de kan stå här året runt och ge grönska. När de har rotat sig så ska jag trimma till dem lite.Kanske får de bli runda, konformade eller bara lite wild and crazy?



Som pricken över i:et fick de lite sjösten kring fötterna, som jag hade också liggandes i ett hörn 
.Jag känner mig nöjd :)

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Så bra att kunna ta tillvara och göra snyggt!
    Luna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att återvinna och inte bara köpa nytt, nytt..

      Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.