Äntligen har jag fått tid över till att ta hand om Dahliorna som har legat i sina lådor i snicken.
Jag brukar förodla dem inomhus och då har jag använt mig av IKEAS papperskorgar. Billiga och bra men i år behöver jag ha dem till den "enorma" Chili och tomatodling som jag har fått till här hemma så när jag såg inlägget om att förodla Dahlia i plastpåsar , blev jag glad.





Jag fann tipset på Facebook (vart annars nu för tiden) men jag vet inte om det var på Svenska Dahlia sällskapets sida eller om det var någon annanstans. Jag kan däremot rekommendera er att följa dem på Facebook eller gå in på deras hemsida som ni finner HÄR. På  båda ställena finns många goda råd och inspirerande bilder på vackra Dahlior som skapar ett beroende.


Jag har lovat mig och U att jag inte ska köpa på mig fler och än så länge har jag lyckats med det. Känner att jag har nog att ta hand om som det är, eller...?

Hur eller hur så har jag tagit fram knölarna ur sina lådor en efter en och vad jag kunde se nu så såg de ut att vara ok men jag får se om någon vecka om det har kommit fram några sugrötter.



De står ute i växthuset. Ett växthus utan värme så fiberduk på gäller när solen börjar gå ned. Här ute står även några Tomater, Chili, Luktärtor och andra sommarblommor.
Det känns så skönt att vara "igång" även att det inte går i någon rasande fart som jag har förstått att några av er tror när ni läser bloggen och se mina inlägg på Facebook och Instagram.

Ha det bäst!

🎔

Kommentarer