"Jag ska måla hela världen.."


Nja hela världen målade vi inte i helgen men vårt sovrum (som innan när barnen bodde hemma var tv rum) målade vi om.
Det var målat mörkgrått på väggen mot balkongen och resten var vitt. Nu blev vi " wild and crazy " och slog till med ...grått men denna gång i en ljusare nyans och nu fick alla väggarna bli gråa.


Väggfärgen köpte vi på Rusta och vi köpte även en tapetrulle som vi ska ha i klädkammaren . Vi passade på och handlade både ock när det nu var 25% rabatt på färg och tapeter.


Färgen till dörrar och lister köpte vi däremot hos Hagbloms färghandel här i Kalmar. Vi kände att vi behövde få professionell hjälp med att  få till den rätta färgnyansen. Jag ville nämligen att dörrar och snickerier skulle matcha med vår skorsten som går upp från vardagsrummet genom vår övervåning.



Jag tänker som så att det som inte kan döljas får framhävas i stället och i detta fall så framhävs skorstenen med hjälp av att dörrar, snickerier och strömbrytare är i samma färg. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Trappan får fortsätta och vara vit
När vi började måla på Lördags morgonen så trodde jag verkligen inte att vi skulle hinna med så mycket som vi gjorde på en dag men med hjälpen som vi fick av barnen + pojkvän gjorde att vi kunde sova gott i våra sängar i vårt sovrum. Vi behövde inte bädda i soffan som vi först trodde att vi skulle bli tvungna till att göra.


Vi kom långt men helt klara blev vi så klart inte. Lister, garderobsdörrar, handtag  med mera  ska fixa till och sedan förstås "piffet". Ni vet där nödvändiga/roliga "piffet", kuddar, gardiner, belysning m.m.Det där som gör det där lilla extra. Så det lär säkert komma uppdateringar vart efter på detta projekt både här på bloggen, Facebook och Instagram :)

Ha det bäst!
🎔





Kommentarer

  1. Grått - en ljuvlig färg i alla sammanhang så Grattis! ;) Härligt att de kunde hjälpa er att lösa färgmatchningen - det var ju en bra idé att knyta samman alla detaljerna.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det kändes skönt att det blev rätt från början :)

      Önskar dig en trevlig helg!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.