”Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för odla.nu



Här hemma köps det hem krukor i alla de storlekar. Plast, lera krukor i tid och otid. Plast för att det är billigt och lerkrukor för att det är snyggt.

Det man bör göra när man köper nya lerkrukor är att lägga dem i blöt så de får suga i sig vatten så de blir mättade. Om man inte gör det så upplever jag att krukan suger åt sig vattnet som man häller på för att plantan där i ska få det till sig. Krukan blir nöjd medans plantan blir mindre nöjd..

Här hemma fyller jag på fönsterbrädorna med omskolade Paprikor, Chili plantor. De får ingen extrabelysning nu utan de får klara sig med dagsljuset som är.


Jag har fullt överallt men ändå finns suget där för att köpa på sig fler frösorter men jag har satt köp förbud för mig nu när det gäller frö påsar. Har ni också köp förbud? Om inte så gå in på odla.nu och frossa i fröer, lökar och annat smått och gott :)

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer