Vaknar upp till ännu en mulen, ruggig dag. Jag tänder en brasa, sätter igång infravärmen på altanen och stoppar fingrarna i jorden.


Här på altanen tycker både jag och missarna att det är ok att vara. Hellre här inne än där ute. Blir därför inte mycket gjort ute i rabatterna men desto mer blir sått här inne. 


Idag sådde jag fyra sorters tomater. Körsbärstomat `Honey comb´, Bifftomat `Tomande´, Ampel tomat `Pear drops´och tomaten `Tiny Tim. Tiny Tim har jag sått innan men de andra är nya bekantskaper för mig.
En Druvgurka fick också komma i jorden och Pärlhirs. Om några veckor ska bland annat Butternut pumpa petas ned och jag har inte en aning om hur jag ska få plats med dem alla. Jag får hålla tummarna för att det blir färre kyliga dagar och nätter snart så jag kan sätta ut dem på vår inglasade altan.

Ups, Dahliorna! Vart ska jag sätta dem? De måste ju också snart i jorden :S

Ha det bäst!

🎔

Kommentarer