Pälsklädd marodör...


Visst är hon söt, våran Chimay. Hon ser så oskyldig ut när hon ligger där men ack så fel det är. Bakom de där blåa ögonen så döljer sig en riktig...


..växt marodör !

Mina frösådder som jag har satt i gästrummet har blivit avbitna. Bara små stjälkar kvar. Vissa av dem har jag inga fler fröer kvar utav så jag kan inte så om dem.
Så tråkigt...  
Hon ligger inte på många plus just nu kan jag säga :S


Nu måste jag hitta ett sätt att stoppa Chimay´s framfart och min lösning var att ta fram kompostgallren och sätta i dörröppningarna. Visst kan de hoppa över men då kommer de riva ned dem med en rejäl smäll och den smällen kommer göra så de inte gör det igen. Jag ska inte skriva "de" utan hon. Morris har faktiskt inte visat något intresse för att äta grönt. Inte än så länge i alla fall.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer

  1. Mmm... jag har varit kattvakt, är kattvakt, men har fått flytta undan alla vaser, ljusstake ett unikat mm ur ett fönster högt upp. Katten är döv och lär sig aldrig av smällar. Hon struntar i växter men när hon börjar jaga en sorgmygga, en spindel eller ett löv utanför fönstret så flyger sakerna :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur för dem att d kompenserar deras klumpighet med att ge oss människor en massa kärlek <3

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.