Blir det någon vinter måntro?


Mulet och +8 . Känns inte som en vinterdag precis. En del av mig tycker att det är skönt att slippa vintern. När nyåret är passerat så behöver det inte komma kyla och snö om det inte har gjort det innan.
Å andra sidan så blir jag oroad. Är det så här det kommer vara nu framöver. Kommer vi "bli av med " en årstid? Tre årstider istället för fyra..


Jag tar mig en runda i trädgården,barbent och barfota i foppa tofflor. Tar inte ens på mig en kofta.
Jag kikar efter vårtecken. 
Ser att vitlöken växer där i våra pallkragar. Ser fram emot årets egna vitlöksskörd. Jag älskar smaken och doften. Gör ni? Jag tror att man kan ha vitlök i det mesta.


När jag kommer till vår rabatt som vi kallar för Genvägen så ser jag att som vanligt är det Krokusar och Julrosorna  som är först upp. Snödropparna ser jag däremot inget av. Hörde att de har redan  funnit Snödroppar på Öland men här i vår trädgård ligger de ännu i vila. Om solen kommer fram så kanske de poppar upp lite här och var även hos oss.

Solen är något som vi har sett alldeles för lite av.När väl  solstrålarna  har lyckats tränga sig igenom det gråa så har jag stått som en Lemur på savannen med uppsträckt rygg och ansiktet mot solen.
Jag längtar så efter en solig dag.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer