Det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker. Det kan inte se ut som något annat än Novembergrått just nu. 
Trädgården är dassig, vädret dassigt, jag är dassig... Nja det sista stämmer inte längre. Jag känner faktiskt att livet har återvänt efter förkylningen som flög över mig. Skönt.

Jag har svårt att hantera trädgården denna perioden. Ni vet perioden innan den täcks i ett silvergrått frost lager eller allra helst ett snötäcke.  Trädgården är inte snygg nu och jag kan inte göra så mycket åt det. Vilket känns frustrerande.

Visst, lite granris eller tallkvistar kan pigga upp men ni vet de där brun/gråa färgtonerna är ändå kvar och tar liksom över och de fortsätter att ha det tills snön kommer.

Hur gör ni för att pimpa upp er brun/grå trädgård? Berätta gärna!

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Mycket vintergröna växter, älskar bambu och tallar i kruka. Färgglada ljusslingor. Borra ner näsan i frökataloger/trädgårdstidningar och stanna inne 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att jag har mycket vintergrönt i trädgården men jag måste även ha det i krukor har jag förstått. Tallar i kruka? Är det grenar eller plantor. Frökataloger, stanna inne och vänta på vårsolen(?) , tumme upp på det :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.