För precis en vecka sedan var vi tvungna att ta det svåra beslutet som vi husdjursägare måste ta när våra pälsbollar inte mår bra.




Vår stiliga herre, vår Baileys finns inte hos oss mer





Han fick 13 år vilket var fler än vad de trodde han skulle få eftersom han föddes med blåsljud på hjärtat och var en stor katt.

Baileys blev M:s katt tidigt. Hon var 6 år när han kom in i vårt liv och de två fann varandra snabbt. Det är lite häftigt det där hur våra husdjur väljer oss. Vi tror ju i regel att det är tvärtom.



Jag hittade en veterinär som åkte hem och kunde hjälpa till när det var dags så jag ringde honom och han kom samma dag.

Baileys fick somna in utomhus vid dammen i M:s famn.

Det var verkligen det bästa jag har gjort att veterinären fick komma hem i den svåra stunden. Baileys slapp en jobbig bilresa och vi alla fick vara hemma där vi trivs allra bäst.

Du kommer alltid finna hos oss, underbara Baileys ❤ 


Kommentarer

  1. Så ledsamt när våra fyrbenta familjemedlemmar lämnar oss. Förstår att han är saknad! Han var en mycket stilig katt! Vi har också använt hemmaveterinär till vår nuvarande katt vid vaccination och kastrering. Toppen att slippa stressa katten tycker vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen baksidan av att ha djur men de ger så mycket medans de är hos oss så det är värt det i slutänden fast det är urjobbigt.
      Hemveterinär är verkligen toppen. Önskar att fler får möjligheten att kunna använda sig av dem.
      Ha det bäst :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.