Att få dubbelt upp...

Just nu pågår det trädgårdsrea på Blomsterlandet och då passade jag på och tog en tur dit.



Jag har länge haft en förkärlek till Hosta. Jag gillar deras vackra blad form och olika färger.
Jag gillar hur de tillför lugn, stabilitet i en rabatt .

Denna gång fann jag en sort med mindre , gröna blad. Stod tyvärr inte vad den heter men den var ensam kvar på hyllan och så kunde det ju inte vara så den fick följa med hem.

Krukan som den stod i var fylld med bladrosetter så jag passade på att dela den innan den åkte ned i jorden. På så vis fick jag inte bara en planta ,utan två. De ser tilltufsade ut nu men det kommer se bättre ut nästa år.



Ena hamnade direkt i marknivå medans den andre delen hamnade i ett litet muffrör som vi fick av några vänner för ett tag sedan. Tror det kan bli bra. Om i te så är det bara att flytta om.


Så nu står de där vid Perukbusken och till våren kommer de få grus runt sina fötter. "En bit i taget"..

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Fina färger ihop!
    Positivt överraskad när du dök upp i sidebar hos nån under i bloggsurfandet. Så lätt att glömma bort er bloggare som inte finns med i länksamlingar eller lämnar kommentarer och som man gärna skulle vilja komma ihåg lite oftare.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kul att du fann mig! Är inte lika aktiv på bloggen längre som tidigare är mest på Instagram och Facebook under namnet Helt enkelt hemma hos mig. "Lättare " att lägga ut bilder än att skriva. Vilket jag kan tycka är lite sorgligt. Blogginlägg blir inte lika "ytliga" som inkastade bilder.
      Hoppas du kikar in fler gånger :)
      Ha det bäst!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.