#irlheltenkelthemmahosmig

I ett par veckor har jag på Torsdagarna lagt ut ett inlägg på Instagram med två bilder.
Motivet är detsamma men bilderna är tagna ur två olika vinklar. 
En vinkel där man se den "bättre bilden" och en med en mer verklighetstrogen bild. Jag har inte flyttat på något mellan bilderna förutom mig själv eller kameran.


















Vad vill jag då med dessa inlägg?
Jag vill att vi påminner varandra om hur vi får verkligheten att framstå genom att vi döljer det vardagliga.

När vi inte visar ogräset, kaoset i köket, katthåren på soffan så får vi varandra att tro att allt är så perfekt när det egentligen inte är som vi tror.
Om det inte vore att vi matades med det perfekta hela tiden så hade det varit en sak men det är inte så och det vet vi. Så fort vi öppnar en tidning så möts vi av det, tittar på tv, sociala medier m.m.
När vi konstant blir matade med det här,vad händer då? Försöker vi efterlikna det vi tror är sant? Hur mår vi när vi märker att vi misslyckas? Är vi så pass starka att vi kan stå emot? Många är nog det men inte alla.
Det köps både det ena och det andra till bristningsgränsen för att man ska ha det perfekt men vad är egentligen perfekt? Perfekt för dig är inte perfekt för mig. Varför lyssnar vi inte mer på oss själva. Hur vill du ha det? Hur vill du framställa din verklighet på sociala medier?

Jag är absolut inte bättre än någon annan. Här flyttas det hej vilt när när jag ska fota men en dag i veckan påminner jag mig själv om att se verkligheten precis som den är och delar det med er som följer mig på Instagram. 

Jag har uppmuntrat er som följer mig på där att lägga ut er verklighet varje Torsdag och tagga det med #irlheltenkelthemmahosmig
Jag blir så glad av att se att ni är några som har hakat på. Hejja er! Hoppas att ni fortsätter och att vi blir fler:)

Ha det bäst!

Kommentarer