Jag vill ta bort taggarna ..



Nu har jag fått rå om den här plätten på jorden sedan 2001. Ca 8oo kvm har förändrats, sakta men säkert till något som har blivit min lilla oas. Rättelse: familjens oas

I början vad det med osäkra tag som vi satte spaden i jorden medans vi nu är mer självsäkra på vad vi vill göra. Vi vet vad vi tycker om, vad som fungerar hos oss. Nitar går vi på men det tar vi lärdom av. Precis som i livet självt.

Inspireras gör jag av tidningar, böcker , människor i min närhet men även av er på sociala medier. 
Jag tar till mig av det som gör mig gott, har nytta av det andra struntar jag i . 


Med åren så har jag haft taggar omkring mig men jag tar bort dem nu. utrensning pågår.


Jag vet,Havtorn är både vackra och nyttiga men de taggarna som de har... Nä de får allt ge vika mot något annat. Något annat som är mjukare men ändå nyttigt. Visst finns den kombon?

U har länge pratat om att han önskar att vi skulle ha en riktig blomsterrabatt och det kan vi ordna när vi tar bort dessa taggbuskar. När jag sa det till U så blev han så pass motiverad att han gick ut och drog upp den ena Havtorn plantan/trädet. Bara så där! :D





Det jag ser framför mig är en upphöjd rabatt med blommor som avlöser varandra men det ska även finnas sådant som är ätbart här.
Det här är ett projekt som kommer få ta sin tid men jag kommer låta er följa med under arbetets gång. Både här och på Instagram och bloggens Facebooksida.

Jag kommer behöver er hjälp under arbetets gång:)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Så blir det ibland :) Jag köpte en låg havtorn som inte har taggar, inte ger frukt men som kan formklippas och som är superfin - det funkar också.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taggfri Havtorn låter som ljuv musik i mina öron. Vet inte hur många taggar jag har fallit offer för och för var gång så har jag stärkts i mitt beslut att ta bort dem.
      Jag ska hålla utkik efter den där taggfria sorten. De är ju trots allt riktigt snygga, tack :)

      Ha det bäst!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.