Jag gillar att möblera om. Att använda mig av det jag redan har och ändå få dem att kännas som nya bara genom att flytta på dem eller använda dem på ett annat ställe. 

Nu har jag Äntligen semester! 4 veckor. Tyvärr får jag bara två av dem med U eftersom han börjar arbeta innan mig. Känns si så där. Vi hade behövt mer tid ihop men vi får ta vara på de veckor som vi får tillsammans.

Jag vill gärna hålla mig på hemmaplan ett par dagar innan vi börjar fara runt så jag hinner landa in i semesterlunken. Några dagsturer har det redan blivit men vi har inte varit så långt hemifrån. Var på öppen trädgård i Söndags, besökt några loppisar men annars har vi hållit oss mest hemma.

Vad gör jag då på hemmaplan? Möblerar om så klart :)

Före
Efter

Sängen som stod i växthuset användes aldrig eftersom det blir alldeles för varmt att ligga där. Så den bars ut och ersattes av bordet och stolarna som stod vid sidan om poolen. Nu kan vi sitta här utan problem om kvällarna och avnjuta något gott. Ser ni vilken yta det blev när sängen åkte ut?


Före
Efter

 Och där vid  sidan om poolen hamnade sängen. Nu i en sängram som U och sonen  snällt bar ned åt mig från gästrummet.
Bänken som tidigare var sittbänk får nu agera bord.



Här kan jag se mig ligga och läsa en go bok eller sitta med en go öl och mysa med  U medans mörkret lägger sig. Tyvärr så är min (2 meters )U otroligt rädd för spindlar så jag kommer troligen få mysa där på egen hand.


Ha det bäst!
🎔

PS Har ni Insta eller Facebook så kan ni gå in där och kika på fler före och efter bilder plus mycket annat. Bara sök på Helt enkelt hemma hos mig så kommer ni dit DS

Kommentarer