Dottern tar studenten snart. Inte nu på Torsdag men nästa. Det är tusen saker som ska föras och när en är gjord så dyker det upp en ny..
Jag för allt vad jag kan för att inte stressa upp mig och ett av mina hjälpmedel är att skriva listor och sedan bocka av.

Ett vanligt papper går bra men ibland tar jag fram en gåva som jag tidigare har fått och använder den.
Här kan jag till exempel få en bra överblick över veckans "måsten". Fotograferingar, inköp m.m.

Trädgården vill jag så klart att den också ska vara så fin som jag hinner få den till dess men det skapar ingen stress hos mig. Jag gillar och pyssla i trädgården. 
Det är avkoppling men vädret får gärna vara ok när jag ska vara där ute. Inget regn eller allt för kyligt. Låter jag kräsen? ;)

                    
Blåklint "Black boy"
Det har varit blåsigt här hemma ett par dagar men idag blir det trädgårdspyssel i form av att plantera ut Dahlior, rensa i lådan vid garaget där bland annat mina svarta Blåklint växer.Helst skulle jag villa fylla ut med något mer där men jag vet inte riktigt med vad så det får jag vänta med.


Mannen ska dammsuga poolen och han pratar om att han ska ta årets första bad... Vid den här tiden förra året hade vi redan värmebölja och poolen användes flitigt av de som inte är badkruka som jag.
Familjen badade och jag hämtade bollar som flög ut från poolen . Lunch,fika intogs där vid poolkanten.

Än så länge är inte värmen här på samma sätt och ingen är gladare än jag för det. Ja det skulle väl vara katterna då. De gillar inte heller när det blir för varmt. Jag har kylmattor till dem som de mer än gärna använder när det blir för varmt. Undrar om de finns i vuxenstorlek...?


Nä nu ska jag ta tag i gräsklippningen och sedan kommer det bara att rulla på.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer