Veckan som har varit har verkligen inte varit min vecka. Min kära U bestämde sig att han skulle dela med sig av sin härliga ( ironisk) förkylning. Så i Måndags åkte jag dit rejält.
Av olika skäl så stannade jag inte hemma och vilade upp mig. Nä då , jag drog mig till jobbet så ni kan förstå att när helgen kom vart jag slut men lycklig. Ända tills jag såg vad våra pälsbollar hade lyckats komma undan med när matte inte har haft orken att vara uppmärksam.

Mina plantor som jag hade dragit upp på köksbordet var skövlade.Samma sak hände förra året och jag lovade då att vara mer på men det kom som sagt en förkylning emellan..




 
Som tur vad så hade de inte ätit upp alla Chili plantorna.. De hade lämnat 4 rätts så ok plantor och 2 mindre som jag är osäker att de klarar sig.
Butternut plantorna hade de inte rört alls (?)

Ja, jag vågade inte låta dem stå där en dag till för då hade de väl varit väck så det blev att samla ihop krafterna och plantera om för att sedan sätta ut dem i förrådet. 
Där kommer inte katterna åt dem och det är lite svalare , vilket är bra så de inte drar i väg allt för mycket. Tyvärr har jag inte skaffat mig någon mer belysning så den lampan jag har där ute får duga så länge. Plantorna riskerar i alla fall inte att bli uppätna.



När jag stod där med fingrarna i jorden så slog "så djävulen" till. Tomater, två olika sorters pärlhirs, Chokladskära, Basilika, Physalis, örter, timvisare. ja kruka efter kruka fylldes med jord och diverse fröer.
Så nu står de där på köksbordet, än så länge är de säkra med locken över sig men jag tror tamme tusingen att jag såg våra pälsbollar stå och slicka sig kring munnen när de såg att jag har fyllt på deras gotte bord igen :)


Ha det bäst!
🎔

Kommentarer