Någon månad innan jul kom Algot in  vårt liv. ALGOT är ett förvaringssystem som man köper på IKEA. Det finns många olika sätt att kombinera allt för att man ska kunna använda det på det som passar var och en bäst.

Vår Algot hamnade i tvättstugan. Skåpen som vi tidigare hade där har vi flyttat ut till förrådet. Visst vi förlorade en del bänkyta och förvaring men den bänkytan som vi förlorade hade vi egentligen aldrig. Allt möjligt hamnade där så möjligheten att stå där och vika tvätt fanns inte. 
Nu har vi ett system med korgar, hyllor och en liten bänk där jag står och viker tvätt. Vår Chimay tycker att det är mysigt att vara med :)


.

Idag är även BOOKBEAT med mig när jag viker tvätt. Har bestämt mig för att ge ljudböckerna ett nytt försök.
Har haft svårt att fokusera på läsning de senaste åren och jag har verkligen saknat det men det har inte gått. Hoppas det funkar bättre denna gång.
Börjar med en bok som heter Tatueraren i Auschwitz. En sann berättelse från en tid som var hemsk. Hemsk men får inte glömmas bort.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer