Jag spanar in...

Jag har sagt det tidigare att jag gillar att gå på loppis. Som tur är så gillar U det också.


När vi går på loppis så är det glas och bok hyllorna som fångar vårt största intresse.


 

Det spelar ingen roll att jag har hur många trädgårdsböcker som helst. De står i bokhyllan, ligger på en hylla i köket, finns vid soffan.. Älskar att ha dem nära till hands för att bara kunna sträcka sig efter en bok och få lite inspiration.


Några av böckerna gavs ut för länge sedan och har bara svartvita bilder.


Några är mer lästa än andra.


Trädgårdsböcker är oftast lite dyra men ibland finner jag de böckerna som jag har suktat efter på loppisar för en mycket billigare peng.


Idag fann jag 2 st varav den ena har jag varit sugen på att köpa ett tag men tyckt att den var aningens för dyr.

Idag stod  den där på hyllan. "Handbok för köksträdgården ". På prislappen stod det 50:- . 
Vilket fynd ! Det kändes som att jag vann högsta vinsten :)

Alldeles straxt ska jag sätta mig i soffan med mina  fynd och drömma mig bort, till varmare dagar. när jag äntligen får jord under naglarna igen,

Önskar er en riktigt skön helg.
Ha det bäst!

Kommentarer