Var sak på sin plats


Var sak på sin plats. Något som jag har önskat länge att vi skulle ha här hemma. Nu börjar vi få detta.I alla fall i snicken och snart i tvättstugan. Man ska ju börja någonstans, eller hur?

Skåpen som tidigare stod i tvättstugan har åkt ut i snicken . Allt som var där i lade vi ut på bordet på altanen. Började göra en grov sortering. Vilket sak ut i snicken och vad ska vara i tvättstugan?
När det var gjort så började jag rensa och slänga. Nu gick jag inte med på "det kan vara bra att ha" tänket. Nä nu ska det väck, det som har legat där i en evighet.



För att få ordning så behövs det småförvaring. Så det blev en tur till det Blågula varuhuset (IKEA)




På barn avdelningen har de färgglada burkar som är perfekta för skruvar
m.m. Där fanns även  en låda med småfack. Så de fick följa med hem
Köpte även besticklådor som jag har lagt/sorterat verktygen i.



Gamla lådor som har stått här hemma efter att vi har tagit hem hämtmat blev perfekta till att sortera  krokar m.m. i
Och självklart så har jag satt på lappar på lådorna så vi lätt kan se vart var sak ska vara.
Känns så härligt men ännu är det mycket kvar på altanen som ska sorteras men vi är på gång ! :)

Ha det bäst!

🎔

Kommentarer