Så skönt att vakna upp och mötas av en tänd brasa i kaminen, doften av nybryggt kaffe och en ny morgon tidning. Jo, jag läser morgon tidning. Jag tillhör den gruppen människor som tjurar ihop ifall tidningen är så pass försenad att jag inte hinner läsa den innan jag går till jobbet. Läsa den när jag kommer hem gör jag inte. Då är det ju gamla nyheter..
Jag tillhör de människor som ställer klockan (mobilen) på morgonen så jag ska hinna läsa den i lugn och ro.Tillhör vi samma grupp? :)

I helgen har vi kört röj tema. Saker har slängts och sålts och skåpet vid pardörrarna har rivits bort. Tyvärr följde även tapeten med  så nu måste det fixas till lite innan vi kan sätta dit ett annat skåp. ett skåp som passar vårt behov bättre.


Idag är det  grått och burrigt ute. Borde gå ut och fixa i ordning inför vintern men badkaret och badhyllan som vi har burit ut får stå där, orörda tills värmen kommer igen. Vilket det sägs att ska göra i veckan och det ska hålla i sig till nästa helg. Tji ho :D
Då kanske jag kan börja med mitt badkars projekt. Annars får det vänta till nästa år. Jag har ingen brådska.


Som sagt, ingen dag i dag som lockar mig till utevistelse. Jag kommer fortsätta rensa ut. Har lagt ut lite saker, bland annat böcker på diverse loppis sidor och de ska hämtas idag Tar mig emot att slänga böcker så jag är glad att andra ta hand om dem.

Sedan ska jag mysa i soffan med vår spinning maskin, Chimay. Hon gillar att ligga nära i soffan. Inte i knät men nära och när hon spinner, ja då mår både hon och jag bra :)


Ha det bäst!

🎔



Kommentarer