Jag är trendig . Är du?


Vill du vara trendig så ska du skaffa dig en Monstera om du nu inte redan har en, vill säga.


 Jag fick en spretig variant av min mamma för ett tag sedan och nu har jag tagit ett par skott från  den och satt i vatten . Min förhoppning är att nya rötter ska komma och jag ska få en ny , mer kompakt Monstera.
Tyvärr har de en tendens att dra iväg och bli höga och därmed spretiga men då får man göra som jag. Ta nya skott och börja om från början :)


Källa: Photowall
Källa: Photowall
                               Monstera ser jag vart jag än vänder mig. Det känns så i alla fall. Så klart är de i blomsterhandeln men även på tyger ,  tapeter, inredningstidningar, bloggar m.m 



 Det har helt enkelt blivit en Monstera trend och det är kul att den har fått ny uppmärksamhet. Bladen är ju så snygga och växten är otroligt lättskött och lättskött , ja det låter som ljuv musik i mina öron.


Nu ska jag fortsätta att förvalta min lediga dag på bästa sätt. Jag hoppas att ni har en toppen Torsdag.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer