Man ska inte klaga....


... men det struntar jag högaktningsfullt i .


Man ska inte klaga. Man ska ta det för vad det är men jag har aldrig varit  en sommar människa. Är det inte ok då att jag klagar? Jag är en höst och vinter människa. Älskar höstens klara luft. Småkyliga kvällar. Regniga dagar när man kan sitta under en filt med en bok i knät eller se på en film.

I Sydeuropa kan temperaturen gå upp till 50 grader i helgen. Stackars människor. Stackars djur.. Här åker temperaturen upp till si så där 33 och luftfuktigheten.. ja, det blir liksom aldrig torrt längre.. och ändå har det inte fallit en enda droppe regn på hur lång tid som helst.
Så visst finns det de som har det värre men jag står inte ut längre.Kroppen säger ifrån och det rejält.


Hjärtklappning, svårt att andas gör att jag får inte mycket gjort här hemma. Sitter mest och slö surfar på telefonen och skulle du fråga mig vad jag har kollat på så vet jag troligen inte det..

Som tur är att jag har lite saker som jag måste och vill göra. Jag har blivit tillfrågad om jag vill fotografera ett bröllop vilket jag inte tidigare har gjort. Det var inte självklart att jag skulle tacka ja. Bröllopsdagen är en stor dag som man inte får en "repris" på. Bangar man på fotograferingen så är det liksom "kört". Men efter att ha träffat paret så kändes det ok och nu ser jag nog lika fram emot bröllopet som paret som ska gifta sig :)



Så igår dammade jag av kameran och så åkte vi ut till platsen där bröllopet ska skeså var vi på plats där bröllopet ska ske .De för att se hur lokalerna såg ut och jag för att se vart jag ska ta bilderna på dem. Vi testade att fota på ett par ställen så nu vet jag på ett ungefär hur vi ska göra. Paret i sig var helt underbara att fotografera ! Där kan man snacka om kärlek inifrån och ut . Det fullkomligt strålade om dem  :)

Platsen som de har valt ligger vackert vid havet så jag hoppas att vädret står på vår sida när det är dags. Det får gärna vara som nu men med minst 10 grader mindre.

Ha det bäst!
🎔


Kommentarer