Igår fick vi tummen ur och åkte iväg och köpte armeringsmatta och en dunk med olja till vår låda som vi började bygga på för ett tag sedan.
Det var alldeles för varmt igår för att ens kunna tänka tanken på att sätta sig där och olja. Nätet däremot fick vi upp och belysningen.

Idag när jag steg upp så var det liksom nu eller aldrig. Dunken kom fram, en pensel som inte var allt för .... dålig och så valde jag att lyssna på Sommarprataren Paul Hansen (pressfotograf) under tiden. 
Medans jag höll på så blev himlen mörkare och det började mullra runt omkring mig. Skönt men jag var inte orolig för att det skulle komma över oss. Det brukar det nämligen mycket sällan göra. Det går för det mesta över Öland och så även idag. I alla fall än så länge.



Oljan har som vanligt här hemma , fått en liten färgning av nyansen Kilsbergen. En färg som framhäver växterna ypperligt. Jag har den oljan lite överallt i trädgården. Trallen vid smultronstället, spaljéer uteköket, bänken vid dammen.. och nu även  på vår låda vid poolen.
Pool däcket skall så småningom bytas ut . Helt eller delvis vet vi inte riktigt än, beror på skicket men när det byts så ska det även byggas ut lite och när det är gjort så ska även däcket få denna oljan.

Det finns så mycket som vi vill göra men värmen sätter stopp. Jag har nu haft en vecka semester och jag har inte fått mycket gjort så det kändes skönt att få lådan klar i alla fall. Får hoppas att mina tre återstående veckor bjuder på lite svalare väder så  orken kommer tillbaka.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer